Tuesday 9 December 2014

Slip into something a little bit more comfortable.

Ik weet niet hoe het kwam, misschien had ik het ergens een onbewust gelezen, maar ik wist dus dat agent Phil Coulson van Agents of S.H.I.E.L.D. van jazz houdt. Iets wat we dit seizoen bevestigd zagen (hoorden).Het seizoen is nog maar ergens op de helft en Phil heeft al veel meegemaakt.
  • Het bedrijf waar hij met zoveel plezier voor werkt is opgedoekt, waardoor de regering zijn activiteiten als illegaal ziet. Wat de wereld redden een stuk moeilijker maakt.
  • Hij wordt bij bijna elke onderneming dwars gezeten door (neo) nazi engerds HYDRA en een super creepy Dr. Mengele kloon.
  • Hij heeft een hele tijd dwangmatig moeten tekenen omdat het "medicijn" dat ie vorig seizoen toegediend heeft gekregen toch niet zo gezond was.
Ik maakte me dus een beetje zorgen over hem en het idee achter deze playlist was om hem eens tijd voor zichzelf te gunnen.
Ik kan me zo voorstellen dat hij zich na een drukke dag terug trekt in zijn vertrekken, zijn das los maakt, iets lekkers voor zichzelf tot zich neemt en deze playlist op zet.
Niet via de computer natuurlijk, hij heeft vanzelfsprekend al deze muziek op vinyl.



GERRY MULLIGAN ◦  SWEET AND LOVELY || LESTER YOUNG ◦  I CAN’T GET STARTED || ART PEPPER ◦  YOU GO TO MY HEAD || 
MILES DAVIS ◦ IT AIN’T NECESSARILY SO  || SIDNEY BECHET ◦ BLUES IN THE AIR || LEE KONITZ ◦ ’ROUND MIDNIGHT || 
JOHNNY HODGES ◦  THE SUNNY SIDE OF THE STREET || PEPPER ADAMS ◦ SINCE I FELL FOR YOU || 
JOHN COLTRANE QUARTET ◦ IT’S EASY TO REMEMBER  || STAN GETZ ◦ THANKS FOR THE MEMORY ||
ELLA FITZGERALD
CHELSEA BRIDGE || WARNER MARSH QUARTET MY ROMANCE ||
DIZZY GILLESPIE
WHEN IT’S SLEEPY TIME DOWN SOUTH || CHET BAKER TENDERLY ||
OSCAR PETERSON
SOMEONE TO WATCH OVER ME (EXCERPT) || BEN WEBSTER SOPHISTICATED LADY


luister hier 

No comments:

Post a Comment